Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Meta, Nvidia ve AMD’yi çok ama çok endişelendirecek bir şey yaptı
Rockstar’ın eski bir geliştiricisi Grand Theft Auto 6’nın (GTA 6) neden gelecekte olası bir PC sürümünden önce PlayStation 5 ve Xbox Series X|S’de piyasaya sürüleceğine ışık tuttu.
Şu anda Highwire Games’te çalışan eski Rockstar geliştiricisi Mike York, YouTube kanalında yaptığı konuşmada, oyunun 2025’te sadece konsollara özel olarak piyasaya sürülmesinin ardındaki nedenin bir kısmının satış odaklı olabileceğini açıkladı (IGN aracılığıyla).
York, “Bir PC portunun ilk çıkan şey değil de daha sonra çıkmasının nedeni, neyin satacağına öncelik vermek istemeleridir,” dedi. “Çoğu zaman, özellikle de geçmişte, en çok satan PlayStation’dı. PlayStation sahip olunması gereken bir konsoldu. Çoğunlukla diğer tüm konsollardan daha fazla sattı.”
Ancak, en azından York’a göre, PC sürümünün kendi çıkış penceresine sahip olmamasının tek nedeni PlayStation’daki satışlara yönelik olası bir çarpıklık değil.
“Bir PC portunun bu kadar uzun sürmesinin ana nedenlerinden biri [PC’lerin] farklı mimariye ve farklı bileşenlere sahip olmasıdır,” diye ekledi York. “PlayStation ve Xbox’ta her birinin tek bir grafik kartı var ve milyonlarca insana gönderilen her bir PlayStation’ın kutusunun içindeki mimari aynı. Ancak söz konusu PC olduğunda, her bir kişinin farklı bir PC’si vardır.”
Pratikte bu, GTA 6’nın istikrarlı bir PC sürümüne sahip olmasını sağlamak için çok daha fazla test yapılması gerektiği anlamına geliyor. “PC portu yaparken birden fazla farklı donanım [kurulumu], farklı GPU’lar üzerinde test yapmanız gerekiyor. Sadece bir ya da iki değil, 10 ya da 20 tane” diye devam etti York.
GTA 6’nın çıkışlarının neden bu şekilde kademeli olabileceğine dair bir açıklamaya sahip olmak güven verici. Bununla birlikte, bunların hiçbirinin Rockstar’dan gelen resmi bir açıklama olmadığını akılda tutmakta fayda var.
GTA’nın aşırı kültürel önbelleği göz önüne alındığında, Rockstar’ın da diğerleri gibi bir geliştirici olduğunu ve herkes gibi aynı teknik zorluklarla başa çıkması gerektiğini unutmamak önemlidir.
Yorum Yaz