Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Windows 11 Yakında Dosyalarınızı Düzenlemek İçin Yeni Bir Yola Sahip Olabilir
OpenAI’nin ChatGPT’sinin öğrencilerin sınavlarda kopya çekmesine yardımcı olabileceğine dair pek çok endişe var, ancak ondan lisans düzeyinde bir sınav yazmasını isteseniz chatbot ne kadar başarılı olur? Geçerdi. Yeni yayınlanan bir çalışmada Minnesota Üniversitesi hukuk profesörleri, ChatGPT’ye okullarındaki dört derste lisansüstü sınavları için cevaplar ürettirdiler. AI dördünü de geçti, ancak ortalama bir C + notu aldı. Yakın tarihli başka bir makalede, Wharton İşletme Okulu profesörü Christian Terwiesch, ChatGPT’nin bir işletme yönetimi sınavını B ila B notuyla geçtiğini buldu. O halde akademisyenleri etkilemek için teknolojiyi kullanmak istemezsiniz.
Araştırma ekipleri, yapay zekayı en hafif tabirle tutarsız buldu. Minnesota Üniversitesi grubu, ChatGPT’nin “temel yasal kuralları” ele alma ve doktrinleri özetleme konusunda iyi olduğunu, ancak bir vakayla ilgili sorunları belirlemeye çalışırken bocaladığını belirtti. Terwiesch, jeneratörün basit operasyon yönetimi ve süreç analizi sorularıyla “harika” olduğunu, ancak ileri düzey süreç sorularını kaldıramadığını söyledi. 6. sınıf seviyesindeki matematikte bile hatalar yaptı.
İyileştirme için yer var. Minnesota profesörleri, metin oluşturma istemlerini belirli derslere veya sorulara uyarlamadıklarını ve öğrencilerin özelleştirmeyle daha iyi sonuçlar alabileceğine inandıklarını söylediler. Wharton’da Terwiesch, botun insan koçluğuna yanıt olarak cevapları değiştirmekte usta olduğunu söyledi. ChatGPT tek başına bir sınavda veya kompozisyonda başarılı olmayabilir, ancak bir kopyacı, sistemin kaba cevaplar oluşturmasını ve bunları iyileştirmesini sağlayabilir.
Her iki kamp da, ChatGPT tabanlı hileyi önlemek için okulların teknoloji kullanımını sınırlaması gerektiği konusunda uyardı. Ayrıca, AI kullanımını caydırmak (kuralları okumak yerine analize odaklanmak gibi) veya AI’ya yaslanan insanlar için zorluğu artırmak için soruların değiştirilmesini önerdiler. Minnesota Üniversitesi, öğrencilerin yardım için bir bota yaslanmak yerine “temel becerileri” öğrenmeleri gerektiğini söyledi.
Çalışma grupları hala ChatGPT’nin sınıfta bir yeri olabileceğine inanıyorlardı. Profesörler, öğrencilere işyerinde yapay zekaya nasıl güveneceklerini öğretebilir ve hatta onu sınav yazmak ve not vermek için kullanabilir. Terwiesch, teknolojinin nihayetinde öğrenciler için harcanabilecek zamandan tasarruf sağlayabileceğini açıklıyor, örneğin daha fazla öğrenci toplantısı ve yeni ders materyali.
Yorum Yaz