Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Google Daha Karanlık Bir Karanlık Modu Test Ediyor
Bellek sızıntısı söz konusu.
Bazı HP dizüstü bilgisayar sahipleri, Windows 11’e yükselttikten sonra, arka planda çalışan, normalde görünmez olan HP Hotkey UWP Hizmetinin çok büyük miktarda bellek tüketmeye başlamasından ve makinelerini etkin bir şekilde işe yaramaz hale getirmesinden şikayet ediyorlar.
HP müşterileri, yaklaşık 20.000 kez görüntülenen bir ileti dizisinde sorun hakkında şikayette bulunmak için HP’nin destek forumlarına başvurdu. HP Hotkey UWP Hizmeti, ses seviyesini açıp kapatmak gibi belirli görevleri gerçekleştirmek için dizüstü bilgisayarınızın klavyesindeki İşlev tuşunu F1 – F0 tuşlarıyla birlikte kullanmanıza olanak tanıyan bir sürücüdür. Windows, bir HP dizüstü bilgisayarda önyüklendiğinde otomatik olarak başlar ve kullanıcılar, Windows 10’da minimum bellek tüketirken, Windows 11’de çok fazla bellek kapladığından şikayet eder.
Cihaza sahip kızgın biri, dizüstü bilgisayarın 64 GB RAM’inin 49 GB’ını kullandığından şikayet ediyor.
Bu, bir şeylerin yolunda gitmediğinin açık bir işaretidir: Hiçbir uygulama, özellikle klavye kısayolları için nispeten basit bir hizmet olmak üzere, bu kadar fazla bellek almamalıdır ve bu, HP Hotkey UWP Hizmetinin Windows 11 uygulamasında bellek sızıntısı gibi bir soruna işaret eder.
Bu sorun tüm HP dizüstü bilgisayarları etkilemiyor. Ancak HP’deki gönderiye verilen yanıtlara bakılırsa destek forumu, birçok insan bu sorunla mücadele ediyor.
HP Hotkey UWP Hizmetinin büyük miktarda bellek kapladığına ilişkin ileti dizisi Temmuz 2021’de başlatılmıştı. Fakat insanlar 2022’de hala bu sorundan şikayet ediyor, HP’nin sorunun farkında olduğuna veya bir düzeltme üzerinde çalışıp çalışmadığına dair çok az işaret var.
Aslında, Şubat ayının sonundan itibaren konuyla ilgili forumdaki en son mesaj özellikle rahatsız edici. ZBook 15 G3’lerinin RAM’inin %100’ünün tüketilmesinden muzdarip olduğunu bildirdikten sonra, açıkça hüsrana uğrayan kullanıcı “HP – neredesin?” diye isyana başladı.
Endişe verici bir şekilde, bu kullanıcı aynı zamanda Windows 10’dadır. Bu, bu sorunun Windows 11’e yükseltmemiş kişileri de etkileyebileceği anlamına gelir. Ancak bu sorundan şikayet eden kişilerin çoğu daha yeni işletim sisteminde görünüyor.
Şirketin bu konuda sessiz kalması endişe verici ve sadece konuyla ilgili daha fazla öfke uyandırıyor. Tehlikeli sürücüler ve yazılım güncellemeleri her zaman olur, ancak şirketler bu sorunlar konusunda şeffaf oldukları ve bunları çözmek için hangi adımların atıldığı konusunda net oldukları sürece, müşteriler normal olarak anlayacaktır.
Açıkçası, öfke daha da kötüleşmeden önce HP’nin bu sorunun üstesinden gelmesi gerekiyor.
Bu arada, bazı kişiler LAN/WLAN/WWAN Anahtarlama ve Kısayol Tuşu Hizmeti sürücüsünü (Aygıt Yöneticisi’nde bulunur) 8.10.14.1 sürümüne geri almanın yardımcı olabileceğini bulmuş görünüyor.
Sürücüyü (yine Aygıt Yöneticisi aracılığıyla) yeniden yüklemek de yardımcı olabilir. Sürücünün Windows ile yüklenmesini engellemek, ideal olmasa da başka bir seçenektir. Umarız, HP yakında resmi bir düzeltme yayınlayacaktır.
Yorum Yaz