Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Elon Musk, Twitter’ı devralmaya başladı
Mac ve Apple Watch satışlarındaki artış, şirketin kârlılığını artırdı.
Apple, birkaç aksaklığa rağmen finansal fırtınayı atlatıyor gibi görünüyor. Şirket, mali dördüncü çeyreğinde 20.7 milyar dolarlık net karla 90.1 milyar dolarlık rekor bir gelir bildirdi. Bunlar, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yalnızca hafif artışlar olsa da (gelir ‘sadece’ yüzde 8 arttı), önceki çeyrekte zorlu bir ekonomik iklime ve neredeyse sabit gelir artışına rağmen geldiler.
Sorunlar esas olarak Apple’ın ürün yelpazesindeki karışık performanstan kaynaklanıyor. iPhone 14’ün ilk çıkışının şirketin mobil gelirini artırmaya yardımcı olduğunu duymak sizi şaşırtmayacak (geçen yazki 38,9 milyar dolara karşılık 42,6 milyar dolar), ancak diğer segmentler değişkendi. MacBook Air M2, Mac gelirinin yüzde 25 artışla 11,5 milyar dolara çıkmasına yardımcı olurken, iPad satışları keskin bir şekilde düştü – bir yıl önceki yaklaşık 8,3 milyar dolara kıyasla 7,2 milyar doların biraz altına düştü.
Apple Music ve TV+ gibi hizmetler 19.2 milyar dolarlık yeni bir rekor kırsa da, bu bir yıl önceki 18.3 milyar dolara kıyasla sadece vasat bir artış. Apple Watch ve akıllı ev cihazlarının satışları, sağlam bir şekilde 8,8 milyar dolardan 9,7 milyar dolara yükseldi.
Müşteri tabanı en azından güçlü görünüyor. Apple’ın kazanç çağrısı sırasında CFO Luca Maestri, Mac ve iPad alıcılarının yaklaşık yarısının platformda yeni olduğunu kaydetti. Şirket ayrıca, aktif cihaz sayısı için tüm zamanların (ancak belirtilmemiş) bir rekorunu da lanse etti. CEO Tim Cook, iPhone 14 Pro ve Pro Max için sıkı tedarik kısıtlamalarına rağmen telefon satışlarının güçlü olduğunu da sözlerine ekledi.
Düşüş (Apple’ın 2023’ün ilk mali çeyreği) daha pembe olabilir. Apple, geçen yıl Eylül ayında güncellenmiş modelleri piyasaya sürdüğü bu yıl Ekim ayında yeni iPad’leri tanıttı, bu nedenle tablet serisi için satışlarda bir artış bekliyoruz. Cook, geçen yılın iPad Pro M1 lansmanı sayesinde “olağandışı derecede güçlü” olduğunu da sözlerine ekledi. iPhone 14 ailesi de dördüncü çeyrekte sadece sekiz gün boyunca mevcuttu, bu nedenle genel iPhone satışlarının artması gerekiyor.
Apple’ın sorunu henüz bitmedi. Hala daha dikkatli bir şekilde işe alıyor ve tedarik sorunları şirketi bir süre daha zorlayabilir. İnsanların bu aya kadar piyasaya sürülmeyen iPhone 14 Plus gibi cihazlara nasıl alışacağı da belli değil. Yine de Apple mutlu olabilir. Gartner tahminlerine göre bilgisayar pazarı çeyrek boyunca yüzde 19,5 oranında düşerken, Canalys akıllı telefon sevkiyatlarının yüzde 9 düştüğüne inanıyor. Bu rakamlar makul ölçüde doğruysa, Apple çoğu kategoride keskin düşüşlerden kaçınarak başarılı oluyor.
Yorum Yaz