Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Mastercard iş ortakları ile iklim değişikliği: “Paha Biçilemez Gezegen Koalisyonu”
Kaspersky uzmanları Uluslararası Gizlilik Günü için, kullanıcıların karşılaştığı riskleri ve siber tehditleri inceledi. Kaspersky Security Cloud kullanıcılarının yüzde 85’i mobil cihazlarındaki “Privacy Checker” özelliğini kullanarak e-posta adreslerinin son zamanlarda yaşanan veri sızıntıları ve diğer benzer vakalar sonucunda herkesin bilgisine açıldığını öğrendi. Ancak, siber güvenlik ürünleri kullanan ve dijital hijyene önem veren kullanıcıların verilerinin güvenliği için panik yaşamasını gerektiren bir durum henüz yok.
Modern teknolojiler bize video yayınlarından esnek çalışma yöntemlerine ve hatta arkadaş edinmeye kadar birçok fayda sağlıyor. Facebook, Tinder ve Netflix gibi servisler kullanıcılardan çeşitli kişisel bilgiler talep ediyor. Bu yıl internet üzerinde kullanılan toplam veri miktarının 44 zettabyte’a ulaşması bekleniyor. Bu tür servislerden yararlanmayı sürdürmek isteyen kullanıcıların kişisel gizliliklerini etkileyen potansiyel risklerin bilincinde olması ve bunun için güvenlik katmanları oluşturması çok önemli.
Örneğin, en sık kullanılan yöntemlerden biri olan kimlik avı saldırılarında insanların istemeden yaptıkları hatalardan ve duygularından faydalanılıyor. Kaspersky’nin Uluslararası Gizlilik Günü 2020 için hazırladığı özel raporda, Kaspersky kullanıcılarının yüzde 15’inin en az bir kimlik avı saldırısından Kaspersky kimlik avı önleme teknolojileri sayesinde korunduğu belirtiliyor.
Giderek daha yaygın hale gelen bir diğer saldırı vektörü ise parola hırsızlığı oldu. Tüketicilerin dijital verilerini çalmak için tasarlanan zararlı yazılımların saldırısına uğrayan kullanıcı sayısı 2019’da yüzde 72 oranında (toplam 2 milyon kişi) arttı. Parola hırsızları web tarayıcılarına girip kayıtlı parolaları çalarak kullanıcıların çevrim içi hesaplarındaki özel verilerine izinsiz erişebiliyor.
Kaspersky Tüketici Ürünleri Pazarlama Müdürü Marina Titova, “Teknoloji çevrim içi iletişimi geliştirdi ve insanların birbirine daha yakın olduğu bir dünya kurmayı sürdürüyor. Sıradan tüketicilerin, bu yeni teknolojilerin sunduğu fırsatları değerlendirirken tüm bunların temelini oluşturan kişisel verilerini koruma konusunda proaktif davranması da önemli. Günümüzde insanların kişisel bilgileri, parola hırsızlığından kimlik avına kadar birçok yöntemle hedef alınıyor. Ancak herkes birkaç basit adımla kendi dijital gizliliğini koruyabilir.” dedi.
Kaspersky, hassas bilgilerini tehditlerden korumak ve kişisel verilerinin güvende kalmasını sağlamak isteyenlere şunları öneriyor:
Kaspersky’nin Uluslararası Gizlilik Günü 2020 için hazırladığı rapor hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
Kaspersky hakkında
Kaspersky, 1997 yılında kurulan dünya çapında bir siber güvenlik şirketi. Kaspersky’nin derin tehdit istihbaratı ve güvenlik uzmanlığı, dünya genelindeki işletmeleri, önemli altyapıları, devletleri ve tüketicileri korumak için güvenlik çözümlerini ve hizmetlerini sürekli olarak dönüştürüyor. Şirketin kapsamı güvenlik portföyü, sofistike ve gelişen dijital tehditlerle savaşmak için önde gelen uç nokta korumasını ve bir dizi özel güvenlik çözümünü ve hizmetini içerir. 400 milyondan fazla kullanıcı Kaspersky teknolojileri tarafından korunuyor ve 270.000 kurumsal müşterinin kendileri en önemli varlıklarını korumasına yardımcı oluyoruz. Daha fazla bilgi için www.kaspersky.com adresini ziyaret edin.
Yorum Yaz