Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Apple’ın 2025 Yılına Kadar iPhone’larda Şirket İçi Kablosuz Yongaları Kullanacağı Bildiriliyor
Teknoloji, 2025 gibi erken bir tarihte araç üretimine geçebilir.
CES 2018’de tanıtılmasından beş yıl sonra, Hyundai’nin e-Corner teknolojisi gerçeğe daha yakın. En son CES 2021’de ortaya çıkmasının ardından sistem geçen haftaki fuarda sergilenmişti. Ve bu sefer, teknolojiyi sergilemek için özel bir prototip oluşturmak yerine, otomobil üreticisinin Mobis kolu bunun yerine e-Corner’ı bir Ioniq 5 EV’ye entegre etti.
Hyundai’nin (Autoblog aracılığıyla) paylaştığı videodan da görebileceğiniz gibi, modül, Hummer EV’nin “CrabWalk” işlevine çok benzer şekilde, bir arabanın tekerleklerinin geleneksel süspansiyon sistemine sahip bir araçta yapamayacakları şekilde dönmesini sağlıyor. Akabinde diğer araçlarda yapamadığınız manevraları yapmanızı sağlar. Örneğin paralel park etme, tekerlekleri 90 derece döndürmek ve arabayı yatay olarak sürmek kadar kolaydır. Daha az pratik ama bir o kadar da havalı olan e-Corner, arabaların çapraz olarak hareket etmesini ve yerinde dönmesini de sağlıyor. Bir pivot dönüşü çıkarmak bile mümkündür.
e-Corner modüllerinin seri üretim araçlarda kullanılmaya başlanması muhtemelen birkaç yıl daha alacak. 2021’de Hyundai Mobis, teknolojiyi 2025’te kullanıma sunmaya başlamayı planladığını söyledi. Bununla birlikte, bölüm sadece Hyundai için değil, diğer şirketler için parça ürettiğinden, diğer otomobil üreticilerinin teknolojiyi arabalarına dahil ettiğini görmek şaşırtıcı olmaz.
Yorum Yaz