Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Zula’nın Yeni Haritası Show TV Ekranlarının Sevilen Dizisi Çukur Mahallesi Olacak
Tözün Atmaca’nın Control Oyun İncelemesinin yazıya geçirilmiş halidir.
Control, çizgisel bir hikayeye sahip aksiyon macera oyunudur. 27 Ağustos 2019’da çıktı ve arkasında Quantum Break, Alan Wake ve Max Payne gibi efsane serilere imza atan bir şirket olan Remedy Entertainment var ve oyun 505 games adı altında yayımlandı. Remedy Entertainment oyunun yapımında gerçek oyunculara yer verdi ve motion-capturing denilen bir sistemle oyuncuların performansı ara sinematiklere aktarıldı.
Manhattan’ın kalbinde bulunan Eski Ev denilen bir yere girerek başlıyor hikayemiz. Burası oyunun adının da geldiği Federal Bureau of Control’ün de merkezi. Gizli boyutlararası bağa sahip bir kadın olan Jesse Faden olarak oynuyoruz ve Jesse burada bir işe girmek istiyor.
İşe girmek istemesinin sebebi ise içinde bulunan boyutlararası bir varlığın ondan bunu istemesi. Ayrıca 17 yıl önce kardeşinin kaybolmasının Kontrol’le bir alakası olduğunu düşünüyor.
Binaya girdiğinde içeride kimse olmadığını farkediyor ve ilerlemeye başlıyor, ilk karşılaştığı kişi, temizlikçi Ahti oluyor ve Ahti ona Jesse’nin “Temizlikçi’nin asistanı” olmak için geldiğini ve Jesse’den bişeyler yapmasını istiyor. Jesse Ahti’yi “tanıdık bir yüz” olarak görüyor ve Büronun başındaki kişiyle konuşmak için asansöre biniyor.
İşler buraya kadar zaten hepimiz için garip gelirken Director ile konuşmaya giderken bir anda bir silah sesi duyuyoruz ve içeriye girdiğimizde önceki Director yani büronun başındaki kişinin zamansız ölümüyle karşılaşıyoruz. Jesse’nin içindeki varlık ona Director’ın silahını almasını söylüyor ve Jesse bir anda silahtan sesler duymaya başlıyor, bu oyunda herhangi bir yetenek kazanacağımız zaman yine konuşacağımız başka boyutlararası bir varlık. Adı Board diye geçiyor ve Büronun başındaki insanlara bir nevi yön vermek için onları teste tutuyor.
Özelliklerimizi edinmeden önce buradaki testlerden geçiyoruz oyun boyunca. Neyse bu bölümü de geçtiğimizde Board, bize bir anda büronun başına geçen yeni Director olduğumuzu söylüyor ve Jesse burada olmaktan mutlu olduğunu söylüyor.
” Şimdi bir saniye duralım ve düşünelim, her şey sizce de çok hızlı gelişmiyor mu ? Ben bu kısımda cidden herşeyin bu kadar hızlı gelişmesine anlam verememiştim ve hiç bişeyi yakalayamamıştım. Ama sonradan her şey daha da oturunca farkettim ki aslında oyunun hikayesi genel olarak şaşırtıcı bir biçimde ilerliyor ve biraz da hızlı ilerlemesi aslında farklı bir hava katıyor. “
Hızdan bahsetmişken Jesse, bu sırada odadan çıkmaya karar veriyor ve çıktığında düşmanlarıyla karşılaşıyor, gördüğümüz düşmanları ise Hiss olarak adlandırıyor. Hiss aslında yine başka bir boyutlararası bir varlık ama daha çok virüs vari bir biçimde insanların içine girerek çoğaldığını belirtebiliriz. Biraz daha ilerleyince Hiss’in enfekte ettiği bir odaya giriyoruz ve oradaki düşmanları yeniyoruz, ayrıca oyun boyu ara sıra karşımıza çıkan bosslardan ilki de burada diyebiliriz. Diğerlerine göre birazcık daha mini boss havasında olsa da yine bir tık zorluyor. Bu odadaki düşmanları da öldürünce içimizdeki varlık bize odayı temizlememizi söylüyor ve onun verdiği güçle odayı Hiss’ten arındırıyoruz.
Sonra sığınaktan gelen sesle konuşuyoruz ve Buradan sonra Emily Pope adlı bir büro çalışanını kurtarıyoruz ve ona olayları anlatıyoruz. O da böyle iş mi olur diyerek bir anda üzerimize askerleri salıyor ve öldürülüyoruz. “???”
Oyunun şuana kadar hikayesinden anlayacağınız üzere tabii ki böyle bir şey olmuyor o da herşeyi çok hızlı bir şekilde hiç sorgulamadan kabul ediyor ve bizim yeni büro direktörü olduğumuzu söylüyor. Ve bundan sonra asıl hikayemiz başlıyor. Ben şimdilik size oyunun yaklaşık ilk 10-15 dakikasını anlatmış bulundum, devamını size bırakıyorum.
Özet olarak Oyunun kısa ve bize çok fazla ipucu vermeyen ama aklımıza getirmek için de elinden gelenin en iyisini yapan bir hikayesi var. Her şeyi bilen hizmetlilerden, sahip olunan nesnelere ve rahatsız edici kukla gösterilerine kadar bir sürü farklı element kullanılmış
Şimdi de oyunda kullanabilediğimiz yeteneklerden bahsedelim. Oyun başlangıcında farketmişsinizdir ki bir enerji barımız var ve karakterimiz edinebildiği bazı özellikler için kullanıyor bu enerjiyi. Bunlardan ilk edindiğimiz özellik Telekinesis… Telekinesis muhtemelen oyun boyunca en çok kullanacağınız ve kullanmaktan en çok zevk alacağınız özellik kullanması ise oyunda gayet basit şekilde yapmışlar. Bu özelliğini cidden çok beğendim. E’ye bastığınızda bir yandan savaşırken diğer yandan rahatça herhangi bir objeyi çekip düşmana fırlatabiliyorsunuz. Bu skilli upgradeleyince canı azalan düşmanları, düşmanların size attığı bombaları roketleri veya forklift gibi daha ağır objeleri düşmanlara çekip fırlatabiliyorsunuz.
Sıçrama özelliğimiz de var, kısa bir mesafe çok hızlı biçimde zıplayabiliyoruz fakat fazla enerji yediği için bunu çok kullanmamanızı tavsiye ederim özellikle de düşmanla çatışmaya girmişseniz
Bunun yanında daha sonra kalkan özelliğini kazanıyoruz. Karakterimiz yerden beton parçalarını kaldırarak kendine kalkan oluşturuyor ve düşman saldırılarından etkilenmiyoruz belli bir süre.
Mind control ile canı azalan düşmanları kendi safımıza çekebiliyoruz ve canları ne kadar az olursa olsun canı tekrardan fulleyip bizim için savaşmaya başlıyorlar. Bunun kötü yanı ise mind control için geçen süre biraz uzun ve savaşın ortasında yapmanız çok mümkün olmayabiliyor. Ama tekrar dediğim gibi bu skilli de upgradeleyip süresini azaltabilirsiniz sadece ben bunu tercih etmedim diyebilirim
Ve en son öğrendiğimiz ve bana kalırsa en güzeli uçmak! Uçarak belli yerleri geçebiliyoruz veya daha üst kısımlara ulaşabiliyoruz. Ayrıca çatışmadayken düşmanın saldırılarından kaçınmak için çok ideal bir yol halini alıyor. Sıçrama özelliğiyle birlikte kullanırsanız düşmanın sizi yakalaması daha da güç bir durum oluyor. Bunu yanında Uçmanın en güzel yanlarından biri de enerji tüketmemesi olmuş, kendine ait belli bir süresi var. Bu süre boyunca uçabiliyoruz süre bittiğinde de karakterimiz yavaşça süzülerek yere iniş yapıyor. Uçmayı düşmekten hasar yememek için de kullanabiliyoruz ki bu da en güzel başka bir özelliği. Size benim tavsiyem oyun boyunca uçmaya ve telekinesise puan harcamanız yani onları güçlendirmeniz, oyun böyle daha zevkli bir hal alıyor kesinlikle.
Karakterimizi özelleştirme kısmına geçersek, ben bunun çok iyi düşünüldüğünü düşünüyorum. Şahsen çizgisel aksiyon macera oyunlarında basit ve sade yetenek ağaçlarının bulunması bence en iyisi. Control’de de yetenek ağacı oldukça sade olmuş. Videoda da gördüğünüz gibi yerde bantlanmış ve etrafı aydınlatmalarla dolu yerler bizim için oyunda “Control Point” adıyla geçiyor buradan üzerine gidip F’e basarak karakter arayüzüne ulaşabiliyoruz. Burada farkedeceğiniz ilk şey Fast Travel. Fast Travel diğer oyunlarla aynı olarak, Bina içindeki diğer control pointlere kolayca gitmemizi sağlıyor ve bina karışık olduğundan fast travel olmadan yapamayacağımızı düşündüm çünkü bazı yerlerde o kadar kayboldum ki ben de internetten araştırmak zorunda kaldım. Bu açıdan Fast Travel çok iyi bir eklenti olmuş. Görve hızlı gitmek için çok ideal
Abilities kısmına geldiğimizde burada karakterimizin özelliklerini upgradeleyebiliyoruz. Burada oyunda nasıl takılmak istiyorsanız o özelliğin altına puan verebiliyorsunuz. Mesela uçmayı mı çok kullancaksınız? Direkt ona puan verin ve uçuş sürenizi arttırın. Veya ben telekinesisi güçlendireyim havadan bulduğum objelerle tek mi atayım diyorsunuz o da mümkün. Size tavsiyem oyunda genel olarak kullandığıma göre Telekinesis ve uçuşa önem verin ve ilk önce onlara puan verin. Mind Control başta çok iyi gözükse de oyunun sonrası için bana fazla kullanışsız geldi
Astral Constructs kısmında Silahımızı upgradeleyip formunu değiştirebiliyoruz. Weapon forms’tan silahınızı değiştirebiliyorsunuz ister yavaş fakat fazla vuran bir silahı tercih edin ister çok mermisi bulunan veya daha az vuran bir silahı tercih edin bu size kalmış. 5 farklı silah formu var, bunlar arasında ben en çok Spin’i sevdim, fazla hasara sahip olmamasına karşın hızlı bir silah ve ani tepki vermeniz gereken durumlarda çok iyi iş çıkarabiliyor bence. Mods kısmında ise Silahımıza yapabileceğimiz eklentiler bulunuyor, bu hasar, mermi, veya overcharge süresini azaltma olarak değişebiliyor. Oyunun çeşitli yerlerinde bulduğumuz materyaller veya yaptığımız görevlerle bu modları alabiliyoruz.
Board Countermeasures ise yan görevlerden oluşan bir sekme istediğinizi seçip o görevi yaparak mod materyal veya başka şeyler kazanabiliyorsunuz.
Outfits kısmında farklı kostümler yer alıyor, oyunun başında 1 ekstra kostümle başlıyoruz diğerleri ise oynadıkça açılıyor.
Bu arada grafik kısmına geçmeden önce Hikayede takıldığım yerlerden birini de sizinle paylaşayım ki size de yardımcı olsun Oyunda hikayenin bir yerinde çok değişik bir bölümle karşılaşacaksınız Buranın adı Ashtray Maze. burası gerçek bir labirent ve ne zaman girseniz sizi yolu takip ettiğinizde başlangıça geri götürüyor. Bu bölümü geçmek için Ahti’den bir kulaklık almanız lazım, bu kulaklıkla metal müzik dinleyerek burayı geçebiliyorsunuz. Ayrıca bu bölüm gerek metal müzik detayı olsun gerek grafikleri görselliğiyle benim çok hoşuma gitti. Esprili biçimde bize çok iyi anlatılmış bir kısım.
Şimdi de grafiklere göz atalım. Kontrol’deki grafikler şaşırtıcı diyebiliriz. Bugün kü oyunlara göre daha sanatsal ve soyut bi hava katmaya çalışmışlar ve BAŞARMIŞLAR ! bunun sebebi oyunun PC versiyonunda bulunan ray-tracing’e bağlanabilir.
Cntrol şu anda diğer oyunlardan daha fazla Nvidia RTX özelliği kullanıyor ve oyuna inanılmaz bir derinlik katıyor. Ray tracing yani Işın izlemenin en çarpıcı kullanımları opak yansımalar ve şeffaf yansımalar da belli oluyor (su birikintileri ve zeminlere yansıyan ışık), (cama yansıyan nesneler bunlara dikkat ettiğinizde oyuna ciddi bir derinlik kattığını siz de farkedebiliyorsunuz. Öyle bir derinlik ki Bunu yaşadıktan sonra ray-tracing olmadan oynamaya geri dönmek zor geliyor.
Oyunun bir çok yerinde ise değişik efektler kullanılmış gerek düşmanlarımızda gerek yükleme ekranlarında bunu görebiliyoruz. Özellikle , bir çok kişi de bunu söylemiş kırmızı rengi fazla abartılmış. Bu tabii ki düşmanımızın Hiss’in renginden dolayı böyle fakat. Bazı alanlar resmen kırmızı ışık altında tamamen yıkanıyor ve görmemizi baya zorlaştırıyor bu durum.
Yorum Yaz