Clickbait nedir, neden dikkatli kullanmalısınız?

İçerik pazarlaması tümüyle trafik oluşturmakla ilgilidir. Ziyaretçileri sitenize çekemezseniz, İnternet ortamında başarı şansınız neredeyse yok.

Ancak geçtiğimiz yıllarda, pazarlamacıların ve küçük işletme sahiplerinin kullandığı bu yöntem, oldukça popüler oldu.

Düz bir şekilde kullandığınızda etkili bir tıklama aracı olan clickbait, aslında dikkatli kullanılması gereken bir yöntem.

Clickbait nedir?

Basitçe ifade etmek gerekirse, clickbait, kullanıcıları belirli bir web sitesine çekmek için kullanılan bir yöntemdir. Clickbait genel olarak, kullanıcıları “buna inanamayacaksınız” ya da “ne olduğunu asla tahmin edemezsiniz” gibi hızlı, sansasyonel bir başlık ile yakalar, ancak kullanıcının beklentilerini karşılayamaz. Ve kullanıcılar sitenizden direkt ayrılırlar.

Çok sayıda küçük işletme sahibi ve pazarlama ajansı, web trafiğini oluşturmanın süper hızlı bir yolu olduğu için tıklama elde etmeyi sever. Genel olarak konuşmak gerekirse, bu bir kazan-kazan. Bu trafiğin doğrudan daha yüksek dönüşüm oranlarına dönüşüp dönüşmeyeceğini ve satışlarda artış olduğunu söylemek daha zordur. Daha da önemlisi, SEO açısından kendi ayağınıza sıkıyor olabilirsiniz.

Google gibi arama motorları, kullanıcılar için sonuç sayfaları oluştururken algoritmalarında çok fazla kriter barındırır. Bu faktörlerden biri de web içeriğinin kalitesidir. Google, her ay birkaç tıklamayla, içerik ve sahte haberleri incelemek için tasarlanmış bir dizi güncelleme gerçekleştiriyor ve daha sonra düşük kaliteli içerikle ilişkili sayfaları ve web sitelerini sonuç sayfalarını daha da zorlayarak cezalandırıyor.

SEO’nuza zarar vermek, sosyal medya takipçilerini kaybetmek ve markanıza güvensizlik duyulmasını istemiyorsanız, Clickbait kullanırken gerçekten dikkatli olmalısınız.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here